Po pojawieniu się jednego z moich wpisów na temat odpowiedzialności hotelu za rzeczy gości hotelowych zostałam zapytana o granice tej odpowiedzialności, o to, czy hotel odpowiada w pełnej wysokości za szkody, czy jest to kwotowo ograniczone.
Przede wszystkim generalna zasada odpowiedzialności utrzymującego hotel lub zakład podobny ogranicza należne poszkodowanemu gościowi hotelowemu odszkodowanie do wysokości utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych. Dalsze ograniczenie znajduje się w kodeksie cywilnym:
Zakres obowiązku naprawienia szkody przez utrzymującego zarobkowo hotel lub podobny zakład w wypadku utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych ogranicza się, względem jednego gościa, do wysokości stokrotnej należności za dostarczone mu mieszkanie, liczonej za jedną dobę. Jednakże odpowiedzialność za każdą rzecz nie może przekraczać pięćdziesięciokrotnej wysokości tej należności.
Należy jednak pamiętać, że te kwotowe ograniczenia zakresu obowiązku naprawienia szkody nie dotyczą wypadku, gdy hotel, motel, czy pensjonat przyjął rzeczy na przechowanie albo odmówił ich przyjęcia na przechowanie, mimo że obowiązany był je przyjąć, jak również wypadku, gdy szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa jego lub osoby u niego zatrudnionej. W takich wypadkach hotel odpowiada w pełnej wysokości.
Więcej o odpowiedzialności hotelu za rzeczy gościa hotelowego znajdziesz tutaj:
http://prawowhotelarstwie.pl/category/odpowiedzialnosc-hotelarza/
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }