Konsultowałam niedawno z moim Klientem kwestię informowania gości hotelowych o obowiązującym w danym obiekcie regulaminie. Jednym z pytań było, czy wystarczy w każdym pokoju w widocznym miejscu pozostawić wydrukowany regulamin, aby on obowiązywał.
Moim zdaniem nie jest to wystarczające. Co więcej, niewystarczające może okazać się wywieszenie regulaminu w recepcji (np. w przypadku gości – konsumentów). Moim zdaniem regulaminy hoteli należy potraktować jako wzorce umów w rozumieniu kodeksu cywilnego. Ogólna reguła jest taka, że wiążą one, gdy wzorzec został doręczony stronie przed zawarciem umowy. W przypadku gdy drugą stroną umowy nie jest konsument, wystarczające odnośnie do regulaminu hotelowego jest stworzenie stronie możliwości łatwego dowiedzenia się o jego treści (np. wywieszenie w recepcji). W przypadku natomiast, gdy drugą stroną umowy jest konsument, warunkiem związania wzorcem (regulaminem) jest jego doręczenie przed zawarciem umowy.
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }