Jak informować o regulaminie

Agnieszka Wasilewska        21 października 2016        Komentarze (0)

Konsultowałam niedawno z moim Klientem kwestię informowania gości hotelowych o obowiązującym w danym obiekcie regulaminie. Jednym z pytań było, czy wystarczy w każdym pokoju w widocznym miejscu pozostawić wydrukowany regulamin, aby on obowiązywał.

Moim zdaniem nie jest to wystarczające. Co więcej, niewystarczające może okazać się wywieszenie regulaminu w recepcji (np. w przypadku gości – konsumentów). Moim zdaniem regulaminy hoteli należy potraktować jako wzorce umów w rozumieniu kodeksu cywilnego. Ogólna reguła jest taka, że wiążą one, gdy wzorzec został doręczony stronie przed zawarciem umowy. W przypadku gdy drugą stroną umowy nie jest konsument, wystarczające odnośnie do regulaminu hotelowego jest stworzenie stronie możliwości łatwego dowiedzenia się o jego treści (np. wywieszenie w recepcji). W przypadku natomiast, gdy drugą stroną umowy jest konsument, warunkiem związania wzorcem (regulaminem) jest jego doręczenie przed zawarciem umowy.

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Kancelaria Prawna Agnieszka Wasilewska Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Prawna Agnieszka Wasilewska z siedzibą w Krakowie.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem [email protected]

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: