Dzisiaj wracam do tematu odpowiedzialności hotelu za rzeczy gości. Omówię sytuację, w której wygasają roszczenia gościa, związane ze zniszczonymi lub utraconymi rzeczami, a także przedawnienie tych roszczeń.
O zasadach tej odpowiedzialności pisałam już w dwóch wpisach:
Odpowiedzialność hotelu za rzeczy wniesione przez gości
Odpowiedzialność hotelu i podobnego zakładu za rzeczy wniesione przez gości – część II
Roszczenie gościa hotelowego o naprawienie szkody z powodu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych do hotelu lub podobnego zakładu wygasa, jeżeli poszkodowany po otrzymaniu wiadomości o szkodzie (czyli np. po zauważeniu szkody) nie zawiadomił o niej niezwłocznie hotelu. Wyłączenia tego nie stosuje się, gdy szkodę wyrządził hotel albo gdy hotel przyjął rzecz na przechowanie, czyli zawarł dodatkową umowę, w której zobowiązał się do przechowywania rzeczy gościa.
Roszczenia o naprawienie szkody wynikłej z utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych do hotelu przez gości przedawniają się z upływem sześciu miesięcy od dnia, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie, a najpóźniej upływem roku od dnia, w którym poszkodowany przestał korzystać z usług hotelu lub podobnego zakładu. Po tym okresie gość nie może dochodzić odszkodowania od hotelu za zniszczone lub uszkodzone rzeczy.
{ 1 komentarz… przeczytaj go poniżej albo dodaj swój }
Dziękuję za ciekawą lekturę. Sam właśnie siedzę w hotelu, mam jednak nadzieje, że wiedza z wpisu mi się nie będzie musiała przydać.