Odpowiedzialność hotelu i podobnego zakładu za rzeczy wniesione przez gości – część III

Agnieszka Wasilewska        22 kwietnia 2016        Komentarze (1)

Dzisiaj wracam do tematu odpowiedzialności hotelu za rzeczy gości. Omówię sytuację, w której wygasają roszczenia gościa, związane ze zniszczonymi lub utraconymi rzeczami, a także przedawnienie tych roszczeń.

O zasadach tej odpowiedzialności pisałam już w dwóch wpisach:

Odpowiedzialność hotelu za rzeczy wniesione przez gości

Odpowiedzialność hotelu i podobnego zakładu za rzeczy wniesione przez gości – część II

Roszczenie gościa hotelowego o naprawienie szkody z powodu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych do hotelu lub podobnego zakładu wygasa, jeżeli poszkodowany po otrzymaniu wiadomości o szkodzie (czyli np. po zauważeniu szkody) nie zawiadomił o niej niezwłocznie hotelu. Wyłączenia tego nie stosuje się, gdy szkodę wyrządził hotel albo gdy hotel przyjął rzecz na przechowanie, czyli zawarł dodatkową umowę, w której zobowiązał się do przechowywania rzeczy gościa.

Roszczenia o naprawienie szkody wynikłej z utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych do hotelu przez gości przedawniają się z upływem sześciu miesięcy od dnia, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie, a najpóźniej upływem roku od dnia, w którym poszkodowany przestał korzystać z usług hotelu lub podobnego zakładu. Po tym okresie gość nie może dochodzić odszkodowania od hotelu za zniszczone lub uszkodzone rzeczy.

{ 1 komentarz… przeczytaj go poniżej albo dodaj swój }

Daniel Anweiler Kwiecień 22, 2016 o 13:09

Dziękuję za ciekawą lekturę. Sam właśnie siedzę w hotelu, mam jednak nadzieje, że wiedza z wpisu mi się nie będzie musiała przydać.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Kancelaria Prawna Agnieszka Wasilewska Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Prawna Agnieszka Wasilewska z siedzibą w Krakowie.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem [email protected]

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: